דרכי התקשרות

אגף שיקום נכים מעמיד לרשותכם מספר ערוצים ליצירת קשר לצורך קבלת שירות:
אתר אינטרנט אגפי, מוקד שירות טלפוני, קבלת קהל במחוזות השיקום ובאמצעות דואר ישראל או פקס. 

אתר האינטרנט ו"האזור האישי":

באתר האינטרנט של אגף שיקום נכים ניתן לקבל מידע אודות פעילות האגף, מידע לגבי זכאויות שונות, עיון בהוראות האגף, הורדת טפסים וביצוע פעולות נוספות.
באמצעות ה"אזור האישי" באתר ניתן להגיש בקשות כגון: הזמנת הפניות רפואיות, בקשה להנפקת תרופות ופנייה למחלקה לשירותים הרפואיים ולתחום הרווחה במחוז המטפל בנושאים שונים. כמו כן, ניתן לצפות בתלוש התגמולים, בסטטוס בקשות בטיפול ועוד.
לפניות שמתבצעות באמצעות האתר ניתן לצרף מסמכים.
נדגיש כי באפשרות הפונה לקבל את ההפניות הרפואיות באזור האישי, לאחר שאושרו על ידי הגורם המטפל במחוז וזאת מבלי להמתין לקבלת ההפניה בדואר.

אופן הרישום ל"אזור האישי":

הכניסה והשימוש ב"איזור האישי" מיועדים לזכאי האגף בלבד ומתבצעים בכפוף לזיהוי המשתמש על ישי הזנת שם משתמש וסיסמא.
הכניסה לאזור האישי מותנית בקבלת שם משתמש וסיסמא.
כל מי שאושרה זכאותו כנכה צה"ל, ישלח אליו מסרון הכולל שם משתמש וסיסמא. יש להפעיל את שם המשתמש עד שבועיים מקבלת המסרון.
כמו כן, מי שנמצא בהליך בקשה להכרת זכות נכה וקיבל אישור לטיפול רפואי ו/או תגמול טיפול רפואי או אישור עקרוני - יוכל לפנות, באמצעות ה"אזור האישי", בנושאים הרפואיים למחלקה לשירותים רפואיים במחוז. 

מוקד שירות טלפוני 03-7776777:

המוקד פעיל בימים ראשון-חמישי, בין השעות 18:00-08:00.
במוקד ניתן לקבל מידע בנושאים שונים או להעביר בקשות לגורמים המטפלים באגף השיקום (ובכלל זה הזמנת הפניות רפואיות, בקשה להנפקת תרופות,  פנייה למחלקה לשירותים רפואיים ולתחום הרווחה במחוז המטפל ועוד). במוקד פועלת מערכת לניתוב שיחות, בהתאם לנושא הפנייה.
במידה וקיים עומס פונים, מאפשרת המערכת להשאיר את מספר הטלפון לחזרה. במקרים אלו תתבצע שיחה חוזרת עד לסוף יום העבודה, למעט פניות שיבוצעו לאחר השעה 16:00, בהן יינתן מענה בבוקרו של היום שלמחרת.
אנו עושים כל מאמץ שפניות שיתקבלו במוקד הטלפוני ייענו עד 24 שעות עבודה. בקשות לביצוע כגון הזמנת תרופות, הפניות רפואיות , אישורים וכדומה, יועברו להמשך טיפול המחוז אליו משתייך הפונה. הטיפול בפניות אלו יחל תוך 48 שעות עבודה ויסתיים בהתאם לתקני הזמן המוגדרים בהוראות אגף השיקום. 
פניות למוקד הטלפוני בנושאים הקשורים לוועדות הרפואיות וליחידה לתביעות וקביעת זכאות יענו בהקדם האפשרי.

יצירת קשר באמצעות שליחת מייל למוקד הטלפוני:

כחלק מתהליך שיפור השירות, ניתן מעתה ליצור קשר עם מוקד השירות הטלפוני, גם באמצעות שליחת מייל בכתובת: Shikum_mokedsherut@mod.gov.il.
לתשומת לבכם, ערוץ תקשורת זה אינו מיועד להעברת מסמכים אלא נועד לתת שירות כדלקמן:

  1. הגשת בקשה לקבלת מענה טלפוני חוזר מנציג השירות הטלפוני.

  2. קבלת מסמכים/טפסים שלא נמצאים באתר האינטרנט ו/או ב"איזור האישי", כצרופה במייל חוזר או באמצעים אחרים כגון פקס או דואר ישראל.

בשאר הנושאים יש לפנות באמצעות ערוצי התקשורת המפורטים (אתר האינטרנט, פנייה טלפונית למוקד השירות, קבלת קהל, דואר ישראל, פקס).
בכל פנייה באמצעות המייל יש לציין את הפרטים הבאים: שם משפחה, שם פרטי ומספר תיק נכה.
הפניות אלו ייענו במסגרת זמן של עד 24 שעות עבודה.

מחוזות האגף:

אגף שיקום נכים פועל בפריסה ארצית, באמצעות שבעה מחוזות שיקום ו-2 שלוחות (מחוז טבריה, מחוז חיפה, מחוז דן ושלוחת נתניה, מחוז תל אביב, מחוז רחובות, מחוז ירושלים, מחוז באר שבע ושלוחת אילת).
הטיפול בזכאי האגף מתבצע על ידי מחוזות השיקום, אליהם ניתן לפנות בזמני קבלת קהל כמפורט באתר האינטרנט, באמצעות הפקס או הדואר.
במחוז ישנה תיבת שירות, בה ניתן להשאיר חומר לטיפול.
פניות לעובדי המחוז ייעשו באמצעות פתיחות בקשה לבירור מידע ב"איזור האישי" באתר האינטרנט או באמצעות פנייה טלפונית למוקד השירות. ניתן לפנות לעובדי השיקום במספרי הטלפון המפורסמים באתר האינטרנט.

נכי צה"ל המתגוררים דרך קבע בחו"ל:

נכי צה"ל המתגוררים דרך קבע בחו"ל יכולים לפנות לאגף שיקום נכים בערוצי התקשורת הבאים: אתר האינטרנט האגפי, מוקד השירות הטלפוני, מייל למחוז השיקום המטפל לפי כתובת המגורים המעודכנת באגף שיקום נכים בהתאם למיילים המפורסמים באתר האינטרנט. 
בנושאים הרפואיים בלבד יכולים לפנות לאחראי טיפול רפואי בחו"ל, באמצעות מייל -  shokum_medcare_abroad@mod.gov.il.